Frans Derks

Ondernemen is topsport en verdient een topsport benadering. Alles wat met commercie en (verkoop)processen binnen een organisatie te maken heeft triggert mij. Sinds 2020 ondersteun en coach ik MKB-ondernemers en het management in het realiseren van hun ambities. Succes blijft een teamprestatie!

Expertise

Ondernemerscoach

95%

Marketing & Branding

93%

Hospitality

92%

Creativiteit, Concepten

90%

Oplossingsgericht denkvermogen

90%

Strategie

93%
Gewerkt met o.a.

In de spotlights

Benchmark: Futureproof Ondernemen

MKB ondernemers bouwen aan hun ondernemersdroom. Maar door de hectiek van
de dag verdwijnt die droom soms naar de achtergrond of lukt het niet om echt grote
stappen te maken in groei en ontwikkeling. Vanuit Harbor360 help ik ondernemers bij het concretiseren én realiseren van hun ondernemersdroom. Wat zijn je drijfveren en
wanneer is je bedrijf succesvol? Hoe ziet je bedrijf er over 10 jaar uit en welke rol heb
je dan zelf?

Sales Marketing Stress Test

Verkoop en marketing zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en vormen in menige organisatie de kern van de activiteiten. Juist daarom levert een analyse van beide aspecten het beste beeld op om tot concrete oplossingsrichtingen te komen, waarmee de geringe investering van scan snel wordt terugverdiend. De Sales Marketing Stress Test is een uniek en beproefd (ruim 150 keer toegepast) meetinstrument waarmee cruciale aspecten van jouw organisatie en met name van de verkoop- en marketingafdelingen worden geanalyseerd.

Partner Kwaliteiten

Ik ben een commercieel econoom en marketingstrateeg die stuurt op basis van feiten. Samen met het team realistische doelstellingen en ambities uitspreken en keihard werken aan en investeren in alle zaken waar we zelf invloed op uit kunnen oefenen met rendementsverbetering als resultaat!

Strategie

Ik ga graag met jou als ondernemer in gesprek om samen een doel uit te spreken. Op basis van eigen ervaring met mensen op alle niveaus binnen jouw bedrijf en het toepassen van de bewezen Sales & Marketing Stress Test, vertalen we de weg om dit doel te bereiken naar een duidelijke strategie, visie en norm die door iedereen binnen de organisatie wordt gedragen. Ieder individu en elke afdeling levert zo een bijdrage aan het gewenste resultaat. Als vanzelfsprekend ligt de lat hoog, maar het gevoel dat we samen een rendementsslag hebben gemaakt, versterkt niet alleen het wij-gevoel van jouw onderneming, maar zorgt tevens voor nieuwe energie!

Marketing

Een sterk merk bepaalt de waarde-positie van je bedrijf. Dit betekent dat je in alle opzichten herkenbaar aanwezig en bereikbaar moet zijn als bedrijf en dus ook voor al je relaties. Zelf actief je product of dienst profileren en in de markt zetten, maar ook voortdurend in contact staan met bestaande en nieuwe leads. Wie zijn je kernklanten en hoe begeleid ik ze zo doelgericht mogelijk tijdens hun customer journey. Ook hier stel ik de hoofdletter R van Rendement centraal. Meten is weten. Het genereren van (nieuwe) warme leads is één, een zo hoog mogelijk percentage hiervan converteren naar (kwalitatief) goede opdrachten is het enige wat telt!

Salesproces

De uitslag van de wedstrijd is van meerdere zaken afhankelijk, ‘n bal kan immers raar rollen. Maar alles doen wat in je vermogen ligt waar je invloed op uit kunt oefenen is daarom basis. Het is goed om vooraf met je verkoopteam uitgesproken doelstellingen te ontleden in activiteiten die hiertoe leiden. Bestaande klantportfolio onderhouden en doorontwikkelen en verder continu werken aan het werven en verbeteren van potentiële relaties. De juiste samenstelling en inzicht in de aanwezige kwaliteiten van je Sales mensen (leeftijd, ervaring, talent(ontwikkeling), coaching, overleg, etc.) is cruciaal, evenals de uitstraling van je bedrijf en marketing zorgen zij voor de omzet van morgen!

Kom in contact met mij

Ik ben actief als trainer en coach, interim en regisseur van trajecten.